.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سید شمس الدین حسینی:
آقای رئیسی دولت را در شرایط تورم بالا و نقدینگی وحشتناک و همراه با یک خزانه بدهکار و مقروض تحویل گرفت/برخورد جناحی با مدیران در حوزه‌های تخصصی یکی از مشکلات کشور است
در ۴۰ ساله بعد از انقلاب در محیط بین الملل با تجربیات مختلفی روبرو بوده‌ایم، گاهی کشور‌هایی مثل افغانستان و عراق دچار بحران و مشکلاتی می‌شدند و امروز کشوری مثل روسیه با بحران مواجه شده است.
 آقای رئیسی دولت را در شرایط تورم بالا و نقدینگی وحشتناک و همراه با یک خزانه بدهکار و مقروض تحویل گرفت/برخورد جناحی با مدیران در حوزه‌های تخصصی یکی از مشکلات کشور است

به گزارش شمال نیوز، سید شمس‌الدین حسینی در خصوص پیام نوروزی رییس جمهور و ابلاغ این پیام از مسجد جامع خرمشهر گفت:  خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی است، جوانان در مسجد خرمشهر در مقابل محاصره جانانه ایستادگی کردند، مسجد خرمشهر نماد عزم ملی و روحیه جهاد و شهادت و مقاومت رزمندگان جوان است، این روحیه منجر به این شد که نه تنها خرمشهر آزاد شود و به آغوش کشور برگردد بلکه تعداد قابل توجهی از اسیر از دشمن گرفته شد؛ لذا در شرایط امروز و برای غلبه بر مشکلات نیز نیاز به عزم و مقاومت ملی مبتنی بر ایمان و فرهنگ جهاد داریم.

* نماینده شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد با بیان اینکه ملت ایران با جنگ در هر نقطه‌ای از جهان مخالف هستند، اظهار داشت: برخی مسائل در اختیار ما نیست به عنوان مثال درگیری روسیه و اوکراین حتماً دارای تبعات و پیامد‌هایی برای اقتصاد دنیا، اقتصاد منطقه و اروپا خواهد بود کما اینکه جمهوری اسلامی نیز به عنوان کشور همسایه روسیه از این رویداد تاثیر خواهد پذیرفت. این رویداد‌ها در دل خود دربردارنده فرصت‌ها و تهدید‌هایی هستند.

* حسینی با اشاره به توجه و تکیه دولت به ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور و نگاه واقع‌بینانه رییس جمهور به رویداد‌های بین المللی و مذاکرات، گفت:در ۴۰ ساله بعد از انقلاب در محیط بین الملل با تجربیات مختلفی روبرو بوده‌ایم، گاهی کشور‌هایی مثل افغانستان و عراق دچار بحران و مشکلاتی می‌شدند و امروز کشوری مثل روسیه با بحران مواجه شده است. هرگاه دولت‌ها به این سمت رفتند که از ظرفیت‌های ملی و مردمی استفاده کنند، موفق شدند، در موضوع مذاکرات نیز همه سیاستمداران داخلی از تجربه دولت قبل عبرت گرفتند که نباید همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور را به کشور‌های غربی گره بزنند.

* رییس فراکسیون تامین مالی و توسعه پایدار مجلس یازدهم در خصوص اظهارات رئیس جمهور در پیام نوروزی مبنی بر دور شدن از فضای دو قطبی اظهار داشت:توجه آیت الله رئیسی به آینده و اجتناب از گره زدن آینده به گذشته سبب شد ایشان کمتر دولت و دولت‌های قبلی را در مقابل خود قرار دهند، این روحیه و رفتار یکی از رمز‌های پرهیز از دو قطبی است.


* این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر عدم صحت ادعای آقای روحانی که بار‌ها اعلام کرد؛ با تغییر دولت دهم و روی کار آمدن دولتش ویرانه و یا خزانه خالی تحویل گرفته ادامه داد: بنده به عنوان کسی که آمار دخل و خرج خزانه‌داری را از ایام مسئولیت خود داشته و امروز نیز به واسطه حضور در کمیسیون برنامه و بودجه، این آمار را در اختیار دارم، اعلام کنم که آقای رئیسی نه تنها خزانه خالی بلکه خزانه بدهکار و مقروض را تحویل گرفت. تورم بالا و نقدینگی وحشتناک را تحویل گرفت، اما کمتر شِکوه کرد، این رفتار بسیار خوب است و امیدوارم ادامه پیدا کند.

* رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با ضروری دانستن تغییر و تحول و با تاکید براین نکته که شخص آیت الله رئیسی دارای روحیه و ظرفیت تعامل با سلایق مختلف است، افزود: یکی از مشکلات در کشور ما برخورد جناحی با مدیران در حوزه‌های تخصصی است عده‌ای معتقدند که وقتی دولتی تغییر می‌کند باید مدیران در سطوح مختلف تغییر کند در حالی که وزرای تخصصی و حتی معاونان وزرای تخصصی می‌توانند در جایگاه خود بمانند، پرهیز از تغییرات شتابزده در این سطوح و در حوزه‌های تخصصی بسیار مهم است.

در حوزه سیاست خارجی و انتخاب سفرا نیز اینگونه است، سفرا نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید اینگونه باشد که با تغییر دولت‌ها تغییر کنند.

اینکه خطی بکشیم و بگوییم این افراد در دولت نهم و دهم بودند و نباید باشند، این افراد در دولت یازدهم و دوازدهم بودند و نباید باشند، اشتباه است.

* وزیر اسبق اقتصاد در ارتباط با رفتار‌های وحدت آفرین مقام معظم رهبری و حضور افرادی با سلایق مختلف در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بهترین نمونه وحدت در جامعه رفتار‌های مقام معظم رهبری است، در مجمع تشخیص مصلحت نظام افراد از سلایق گوناگون حضور دارند برخی از این افراد حتی از رهبر انقلاب انتقاد کردند، اما ایشان معتقد هستند که باید در جامعه چند صدایی و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد لذا با در نظر گرفتن منافع ملی و اصول مذهبی به این تنوع سلایق احترام می‌گذارند و در مجمع تشخیص افراد از سلایق سیاسی مختلف حضور دارند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.4 seconds.